söndag 10 april 2011

Som hallon och kaviar.

Till söndagsfrukosten blir det radio, i vanlig ordning och P3 förstås. Det är allvar nu, säger de, och så svävar en regnbågskonsult ut i etern.

Hon säger att hon är den enda regnbågskonsulten som finns och hennes jobb är att lära chefer och företag att bli bra på HBT-frågor.

Jag tittar på Henne. Hon äter kräm med hallonsmak, dricker kaffe i en hudfärgad mugg, samma som Hon drack chokladmjölk ur hos sin farmor för länge sen. Hon äter skorpor med philadelphia och tröttnar inte på Robyn. Svänger lite. Läser i en tidning vi fått av min syster. Bästa tidningen, sa hon.

If you're for real and not pretend then I guess you can hang with me.

HBT-kompetens är ett ord som smakar konstigt i min mun. Avvikande, som hallon och kaviar på en och samma gång och det är oss de ska lära sig hantera, cheferna och människorna, det slår mig som så många gånger förut. Som oss, Hon och jag. Det krävs ju en viss och särskild kompetens, det får man förstå?

Jag tar en klunk kaffe och blir lite matt av att hon ens behövs, Regnbågskonsulten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar